Właściwości witaminy C-E-A

Układając swoje codzienne menu, powinniśmy zadbać, aby w przygotowywanych posiłkach znalazły się wszystkie składniki niezbędne dla dobrego rozwoju organizmu oraz dla zachowania zdrowia i sił witalnych. Są pewne elementy, których organizm nie umie wytwarzać samodzielnie, jak chociażby witaminy, dlatego ważnym jest codzienne dostarczenie organizmowi szeregu tych najważniejszych witamin. Ważna jest witamina A, zwana też retinolem, zapewnia prawidłową ochronę organizmu poprzez skórę, likwiduje wolne rodniki. Tą witaminę możemy znaleźć w dużych ilościach w produktach pochodzenia zwierzęcego, jak rybie tłuszcze, wątroba, mleko i jego przetwory oraz żółtka jaj. Witamina A w postaci karotenu występuje z kolei w warzywach i owocach, które są żółte, pomarańczowe czy zielone, jak marchew czy dynia. Witamina E z kolei wzmacnia odporność naszego organizmu, zwana jest inaczej witaminą młodości. Duże jej ilości występują w pestkach i nasionach takich jak słonecznik, orzechy czy migdały oraz w warzywach liściastych jak pietruszka czy sałata. Witamina C wzmacnia nasz układ odpornościowy, odpowiedzialna jest też za szereg procesów niezbędnych dla prawidłowego działania całego organizmu. Bogatym źródłem tej witaminy są owoce i warzywa, a w szczególności dzika róża, cytrusy, kapusta, papryka czy pomidory.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.